Zon, zee, en Nederlands bezoek! - Reisverslag uit Tarquinia, Italië van Ava Verhoeven - WaarBenJij.nu Zon, zee, en Nederlands bezoek! - Reisverslag uit Tarquinia, Italië van Ava Verhoeven - WaarBenJij.nu

Zon, zee, en Nederlands bezoek!

Blijf op de hoogte en volg Ava

19 Juni 2015 | Italië, Tarquinia

Hoi iedereen!

De tijd vliegt als je lol hebt. Of als je stage doet in Italië blijkbaar.. Al bijna 3 maanden hier! Mijn onderzoekje begint ook goed te vorderen, al allerlei resultaten binnen en nog meer te verzamelen en analyseren! De laatste weken zijn al helemaal voorbij gevolgen, vooral ook omdat er allerlei bezoek uit Nederland was :D

Eerst lekker toeristje gespeeld en met mijn papa en mama Tarquinia en omgeving afgestruind. We hebben het fossielenbosje geleegd (nou ja, ons best gedaan), grotten verkend en allerlei Etruskische overblijfselen in Tarquinia en daar dicht bij in de buurt bekeken. Echt fascinerend hoe die Romeinen de Etrusken totaal hebben laten oplossen. We hebben heel wat afgewandeld en ook nog een meertje in de buurt bezocht, waar je heerlijk kon zwemmen! Op vakantie in mijn eigen huisje :) Terwijl mijn ouders mijn huisje nog een weekendje claimden, ben ik even met de hele Italiaanse Enza-delegatie op en neer naar Sicilië gevlogen voor de opening van een nieuwe Enza-vestiging.

Supergaaf, Sicilië. Jammer dat we net 1 minuut bij het gebouw stonden toen het ontzettend begon te plenzen.. Iedereen schuilen, supergrappig. Ga je lekker naar Sicilië, hihi.. Het gras overal in de bermen kei dood wegens gebrek aan water, en de stereotoren zo snel mogelijk afgedekt om hem te beschermen tegen de regen. En ik kreeg nog de schuld ook, omdat ik Nederlander was en de regen wel aangetrokken zou hebben? Gelukkig was het na dit mini-buitje voor de rest wel helemaal droog gebleven. Rondleiding door de nieuwe vestiging en de kassen was natuurlijk erg interessant, en heel leuk om te zien wat voor variëteiten en gewassen ze in Sicilië kweken (alles in kassen, hartstikke gaaf!). Sicilië verder was ook wel te overleven.. Denk aan lekker zwemmen in een zee zo helder dat je de bodem wel kan zien maar niet kan staan. Niiice! Ook wat leuke krabbetjes en heremietkreeftjes en andere beestjes gespot bij de rotsen waar je langs kon zwemmen. Superleuk! Lastig was wel dat ik in het op het strand gelokaliseerde hotel wel een enorm grote kamer helemaal voor mezelf had gekregen. In deze 3-persoons kamer met uitzicht op zee moest ik natuurlijk wel proberen alle plek zo goed mogelijk te benutten. Maar dat was deels opgelost door elke keer als ik ’s nachts wakker werd maar eens goed heen en weer te rollen in mijn enorme bed. Toch wel ietsje anders vergeleken met de laatste hotelkamer waar ik was: met zijn drietjes in een 2-persoonskamer in India!

Na terugkomst in Tarquinia nog even genieten in mijn huisje met mijn ouders - ideaal, boodschappen gedaan en alles netjes schoongemaakt in mijn afwezigheid, thnx :) - en daarna een hele dag rust tot 3 van mijn mijn roeivriendinnetjes me vereerden met een bezoekje. Rosalie, Merle en Jolien kwamen vanuit het Nederlandse mijn schattige stadje onveilig maken! We hebben 2 daagjes door Rome heen gesjouwd (blijft echt een prachtige stad, ook al houd ik niet van steden) en 2 daagjes naar het strand! Jammer dat we het voor elkaar kregen om heerlijk roodgekleurd weer thuis te komen. Dit zelfs ondanks dat het voor Italiaanse begrippen superslecht weer was, en we meerdere zonnebrand factor 30-momentjes hebben gehouden. Maar toch heel leuk! De golven waren enorm en we hebben onze tijd goed besteed door er tegenin te vechten. De lifeguards op ons laatste dagje aan zee hadden alleen niet heel veel vertrouwen in onze zwemkunsten: elke keer als het water hoger stond dan onze knieën als ze langsliepen begonnen ze te fluiten en te roepen.. Eikels. En die kerels naast ons mochten wel dieper zonder al dat gezanik. Ook dit probleem werd in no-time opgelost; Oost-Indisch doof zijn en gewoon in het water blijven tot ze weer weg zijn :D Gnana.

Dus. Tot zover mijn update maar weer! Ik hoop dat alles in Nederland ook zijn gangetje gaat en jullie me niet té erg missen ;)

Groetjes!!

Ava

  • 19 Juni 2015 - 19:04

    Wilma En Bart:

    Hallo Ava,
    Wij missen je heel erg hoor.
    Maar we hebben prachtige verhalen gehoord en dito foto's gezien, van je ouders.
    Kreeg er zin in ook naar Tarquinia te gaan. Maar wij komen niet verder dan Oostenrijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ava

Stagaire bij Enza Zaden Italia, MSc Student Plant Sciences aan Wageningen Universiteit

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 1230
Totaal aantal bezoekers 5347

Voorgaande reizen:

22 Maart 2015 - 19 Juli 2015

Stage bij Enza Zaden Italia

Landen bezocht: