Eerste week zit er al weer op! - Reisverslag uit Tarquinia, Italië van Ava Verhoeven - WaarBenJij.nu Eerste week zit er al weer op! - Reisverslag uit Tarquinia, Italië van Ava Verhoeven - WaarBenJij.nu

Eerste week zit er al weer op!

Door: Ava

Blijf op de hoogte en volg Ava

30 Maart 2015 | Italië, Tarquinia

Dag lieve Kikkerlanders!

Alweer een week verblijf ik nu in het prachtige Tarquinia. Bijna al voel ik me een echte Italiaanse, behalve dan dat ik daar totaal niet op lijk en geen woord Italiaans spreek :D

Maar toch al wel leuke dingen gedaan. Luigi was de hele week een beetje ziekig, maar gelukkig waren er Nederlandse Enza-ers op bezoek in Tarquinia en kwamen ook de Italiaanse Enza-ers terug uit Nederland. Zo ook Alessandro, de assistent breeder onion die van mijn leeftijd is, goed Engels spreekt, en ook nog in de dezelfde straat woont als ik! Awesome. Al veel geleerd over uitjes en breeding en zelfs mijn eerste thripsjes vermoord en onder de microscoop gelegd :)

Op woensdag was ik uitgenodigd om met de Nederlanders uit eten te gaan, waar ik dankbaar gebruik van maakte aangezien mijn gas dus niet werkte.. Ik heb het voor elkaar gekregen mijn eerste spaghetti niet ‘dood te maken’!! Wel onmogelijk te eten zonder het in stukjes te hakselen.. Ik miste mijn mes. En nog niet eens een lepel erbij ook niet :( Op donderdag met Alessandro en Veronica uit eten geweest bij hetzelfde restaurant als de dag daarvoor, waar ze elke donderdag blijkbaar een all-you-can-eat antipasti hebben met een glas wijn erbij voor maar 10 euro.. Ook awesome! Beiden blijken grote Game of Thrones fans te zijn met plannen om het nieuwe seizoen in de lunchpauzes te gaan kijken, dus dat komt vast wel goed! :)

Minder awesome: ik heb toch een keer moeten toegeven aan alle goede bedoelingen en met de auto mee terug moeten liften. Ik kreeg de wielen van mijn fiets echt niet rond en het regende ook nog! Bah. Maar de volgende dag mijn bergschoenen meegenomen en het fietsje terug door de modder gesleept (letterlijk) en daarna met een stok de allerergste modder eraf geschraapt zodat ik weer kon fietsen. Nu heb ik een nieuwe tactiek: bergschoenen aan op de fiets, fiets parkeren voor de allerergste blub en het stuk erna lopen. Op Enza mijn bergschoenen dumpen bij de ingang en verder lopen op sokken naar mijn andere paar schoenen.. Works! Duurt even, maar je moet er wat voor overhebben om de ontzettend gestoorde Nederlander te blijven die op de fiets komt. Met mijn stok op de bagagedrager geklemd om af en toe de klei weg te kunnen schrapen, dat dan weer wel :D

Op vrijdag het ‘gemaakte’ gas geprobeerd, en het soort van werkt nu! Nou ja, 2 van de 4 pitten werken. Maaar dat is zeker beter dan niks, dus ik heb geen klachten! Fijn pasta gemaakt op zijn Nederlands, met een berg groente erdoorheen <3

’s Avonds een rondleiding gekregen door Tarquinia, de toeristische uitzichten gezien en in 1 van de twee pubs geweest. Helemaal niet verkeerd hier! Jammer dat iedereen mij meteen spot als zijnde buitenlands. Misschien iets te doen met het feit dat ik nog niet 1 Italiaanse heb gespot die ook maar in de buurt komt van mijn lengte en al helemaal geen zonder make-up. Maar who cares :D Zaterdag en zondag mijn toeristische look maar geperfectioneerd door weer op de fiets te klimmen en óók nog een fototoestel om te hangen. Meteen helemaal obvious! Ik ben de berg af gerold (heerlijk, asfalt) en heb de zoutreservaten zowel als de zee met een bezoekje vereerd. Het is wel heel mooi hier! Lekker in het zonnetje gewandeld, een Italiaans ijsje gegeten en meteen al mijn neus verbrand :D Hoera!

Heel veel groetjes uit Italia!

  • 30 Maart 2015 - 16:55

    Nynke:

    Echt op z'n Ava's geschreven! Leuk om te lezen :)

  • 30 Maart 2015 - 17:17

    Mama:

    Waar ligt die groentetuin? Mag jij daar oogsten? De natuur loopt een heel stuk voor.... Kan ook niet anders: gisteren is het echt geen minuut droog geweest en met temperaturen van max. 10 en windkracht 5 á 6 voor de hele week houd ik mijn tomatenplanten (nu 40 stuks...) nog maar even binnen. De grootste bloeien al, dat worden dus weer tomaten ook eigen serre!
    P.S. je eerste loonstrook van ENZA is al binnen!

  • 30 Maart 2015 - 17:24

    Bart En Wilma:

    Hallo Ava,


    Zo je hebt de Nederlanders goed op de kaart gezet in Tarquinia

  • 30 Maart 2015 - 17:30

    Bart En Wilma:

    Nou ja. Heb ik vanalles getypt plaats ie maar een zin :-(

    Wat ik nog wilde zeggen.
    Leuk om je fiets, werk en tieristische ervaringen te lezen!
    Helemaal zoals we van jou gewend zijn. :-D
    Kijk nu al uit naar je volgende verslag. <3

    Veel lieve groetjes van de buurtjes

  • 01 April 2015 - 21:20

    Harrie:

    Mooi verslag van je drukke week, Ava!
    Goed cultureel momentje met de spaghetti die op z'n Italiaans probeert te eten, saus tot in je oren? Heel listig om mee te liften met een auto als het weer en de weg te bar worden om te fietsen, maar vergeet je eigen blikje niet, want dan zou hij jou wel eens kunnen vergeten als je hem nodig hebt... Af en toe liefdevol opwarmen doet wonderen. Mooie foto's, ik moet me echt bedwingen om niet direct naar Italië te vertrekken om zelf daar rond te kijken.

    Groetjes,
    Pappie

  • 01 April 2015 - 21:54

    Rosalie:

    Wat een verhaal weer! En die stok achterop de fiets en gaan, je blijft me verbazen! Heb je al gevraagd of je ook vrije dagen hebt? Ik wil met eigen ogen zien in wat voor avontuur jij zit! Xx

  • 02 April 2015 - 10:14

    Ava Verhoeven:

    Haha nee geen idee of ik vrije dagen heb, maar je bent sowieso welkom!! En mijn oudertjes natuurlijk ook :)
    Mijn autootje kan bijna niet wachten om jullie rond te toeren (hij zal zich idd wel vervelen..). In de weekenden ben ik sowieso altijd vrij, dus dat zit iig wel goed!

  • 02 April 2015 - 11:27

    Ava Verhoeven:

    Meh. Dit weekend was blijkbaar perfect geweest. Morgen en maandag vrij! Beetje te laat ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ava

Stagaire bij Enza Zaden Italia, MSc Student Plant Sciences aan Wageningen Universiteit

Actief sinds 21 Maart 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 5352

Voorgaande reizen:

22 Maart 2015 - 19 Juli 2015

Stage bij Enza Zaden Italia

Landen bezocht: